مقالات

نحوه و نکات نگهداری صحیح از ساعت مچی بچگانه، زنانه و مردانه

نحوه و نکات نگهداری صحیح از ساعت مچی بچگانه، زنانه و مردانه

ساعت مچی شما دشمنان زیادی دارد. از کثیفی و گرد و غبار بگیرید تا رطوبت و فشار و ضربه که هر کدام می‌توانند آسیب جدی را به ساعت شما وارد کنند. البته اگر در شرایط آب و هوایی سخت و دمای بالا زندگی کنید، حتی ممکن است اشعه UV نیز روی ساعت شما تاثیر بدی داشته باشد. اگرچه ساعت سازان مختلف در حال تلاش برای تولید ساعت‌های مچی با فناوری‌های نوین هستند تا بتوانند از صدمه به آن‌ها جلوگیری کنند و آن‌ها را به ساعت‌های ضد ضربه تبدیل کنند، اما نگهداری صحیح از ساعت مچی می‌تواند تاثیر زیادی روی ماندگاری و دوام حداکثری آن داشته باشد.

چرا نگهداری صحیح از ساعت مچی مهم است؟

ساعت مچی زنانه و مردانه اورجینال می‌تواند با قیمت بالایی خریداری شود. این ساعت‌ها با ظاهر جذاب، کیفیت بالا و ماندگاری زیادی که دارند می‌توانند نیازهای شما را به بهترین شکل ممکن برطرف کنند. نگهداری صحیح از ساعت مچی می‌تواند دوام و عمر مفید آن را تا چندین برابر افزایش دهد. از طرفی دیگر نیازی به خرید یک ساعت مچی دیگر با قیمت بالا نخواهید داشت. ساعت مچی که به درستی نگهداری شود، همیشه زیبا و جاودان خواهد بود؛ اما اگر به نحوه نگهداری اصولی از این ساعت‌ها توجه نکنید، احتمالا زودتر از موعد باید به فکر خرابی آن‌ها باشید.

نحوه نگهداری صحیح از ساعت مچی مردانه و زنانه

زمانی که به فکر خرید ساعت مچی مردانه و زنانه می‌افتید، اولین چیزی که در ذهن شما است، زیبایی است! زیبایی ساعت تاثیر زیادی روی زیبایی استایل شما دارد و طبیعتا هر چقدر بتوانید بهتر زیبایی این ساعت‌ها را حفظ کنید، خیالتان از بابت عملکرد آن‌ها راحت خواهد بود. برای نگهداری صحیح از ساعت مچی مردانه و زنانه باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید. نکاتی که در ادامه اشاره می‌کنیم روی دوام و عمر مفید این ساعت‌ها تاثیر زیادی خواهند داشت.

چرا نگهداری صحیح از ساعت مچی مهم است؟

1. ساعت را در یک جای مناسب قرار دهید

یکی از مهم‌ترین نکات برای نگهداری صحیح از ساعت مچی، قرار دادن آن ساعت در یک جای مناسب است. وقتی صحبت از ذخیره سازی ساعت‌های شما می‌شود، بهتر است که مطمئن شوید ساعت مچی در یک جای مناسب قرار داده می‌شود. صرف نظر از اینکه وقتی از بیرون به منزل می‌آیید، چقدر خسته هستید؛ حتما این ساعت‌ها را در جایی قرار دهید که مطمئن شوید سایر جواهرات به آن‌ها صدمه‌ای نمی‌زنند و باعث خط و خش و خراش نخواهند شد. یک محیط خشک و خنک را برای نگهداری از ساعت مچی خودتان انتخاب کنید تا شاهد خرابی و آسیب احتمالی به آن نباشید.

2. دوری از نور مستقیم خورشید را جدی بگیرید

فرقی نمی‌کند که قصد ذخیره سازی ساعت را دارید یا اینکه می‌خواهید در خارج از منزل از ساعت استفاده کنید، در هر صورت باید برای نگهداری صحیح از ساعت مچی آن را از نور خورشید دور نگه دارید. رنگ صفحه و بند ساعت ممکن است در اثر قرارگیری در معرض نور خورشید تغییر پیدا کند. اگر یک ساعت قدیمی دارید، قرار دادن آن زیر نور خورشید باعث می‌شود تا شاهد محو شدن رنگ آن باشید.

3. تمیز کردن ساعت به صورت منظم

تمیز کردن منظم ساعت برای حفظ ظاهر و عملکرد آن مهم است. توصیه می‌شود که ساعت خودتان را هر یک هفته یکبار تمیز کنید تا تجمع باکتری‌ها و آلودگی‌ها به حداقل برسد. از یک پارچه میکروفایبر نرم برای تمیز کردن ساعت استفاده کنید. هر گونه اثر انگشت و لکه‌هایی که روی قاب، بند ساعت و بخش‌های دیگر وجود دارند را با دستمال پاک کنید. هیچ گاه از مواد شیمیایی خشن برای تمیز کردن ساعت استفاده نکنید. در عوض از روش‌های تمیز کردن ملایم ساعت کمک بگیرید.

4. خشک کردن ساعت پس از تمیز کردن آن

یکی از اصول نگهداری صحیح از ساعت مچی این است که آن را به صورت منظم تمیز کنید؛ اما این موضوع می‌تواند صدمه جدی را به ساعت مچی وارد کند. اگر چرم ساعت مچی خیس شد، می‌توانید اجازه دهید تا آن به طور طبیعی در هوا خشک شود. از استفاده از منابع گرما جدا خودداری کنید. استفاده از سشوار و یا حرارت مستقیم می‌تواند باعث شود تا ساعت دچار صدمه جدی شود.

5. از رطوبت دوری کنید

اگرچه برخی از انواع ساعت مچی مردانه و زنانه می‌توانند در برابر رطوبت و نفوذ آب مقاومت بالایی داشته باشند، اما به هر حال ممکن است واشر و مهر و موم ساعت دچار مشکل شده باشد و مقاومت ساعت را در برابر رطوبت کاهش دهد. این موضوع به ویژه برای ساعت‌های قدیمی که چندین سال است از استفاده از آن‌ها می‌گذرد، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. برای نگهداری صحیح از ساعت مچی بهتر است که آن را از هر گونه رطوبت و آب دور نگه دارید. به هر حال احتیاط شرط عقل است!

نحوه نگهداری صحیح از ساعت مچی مردانه و زنانه

6. ساعت شما ضد گلوله نیست!

شاید عجیب به نظر برسد، ولی تا به حال دیده شده است که برخی از مالکان ساعت برای اینکه متوجه شوند ساعت آن‌ها ضد گلوله است یا خیر آن را در فریزر قرار می‌دهند و یا به آن فشار وارد می‌کنند. این کاملا اشتباه است! به خصوص اگر اقدام به خرید ساعت مچی اصل کرده باشید و برای آن بهای زیادی پرداخت کرده باشید. بهتر است که شانس خودتان را برای تشخیص ضد گلوله بودن یا نبوده ساعت امتحان نکنید.

7. دوری از مواد آرایشی و ادکلن

نکته آخری که می‌خواهید برای نگهداری صحیح از ساعت مچی به آن بپردازیم، دوری از مواد آرایشی و ادکلن است. برخی از مواد آرایشی می‌توانند تاثیر بسیار بدی روی ساعت مچی بگذارند و باعث تغییر رنگ آن شوند. برای اینکه از صدمه به ساعت مچی جلوگیری کنید، آن را دور از هر گونه ماده آرایشی و ادکلن نگهداری کنید. اگر می‌خواهید برای بیرون رفتن آماده شوید، در آخرین مرحله از این محصولات استفاده کنید. ادکلن، الکل و هر محصول دیگری باعث صدمه به ساعت مچی شما و تغییر رنگ آن‌ها خواهند شد.

افشین واچ؛ ارائه دهنده بهترین ساعت‌ها با کیفیت حداکثری

نگهداری صحیح از ساعت مچی مردانه و زنانه از یک جهت باعث افزایش عمر مفید آن‌ها می‌شود، اما باید مطمئن شوید که این ساعت‌ها را با کیفیت بسیار بالا خریداری می‌کنید. سایت افشین واچ عرضه کننده انواع ساعت مچی با بهترین کیفیت است و اکثر ساعت‌های مچی این سایت به دلیل داشتن قطعات اورجینال، می‌توانند تا چندین سال بهترین عملکرد را از خود نشان دهند. با نگهداری صحیح از ساعت مچی خریداری شده در افشین واچ خیالتان از بابت عملکرد این ساعت‌ها راحت خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *