مقالات

راهنمای تشخیص ساعت کاسیو اصل با 8 روش ساده و کاربردی

راهنمای تشخیص ساعت کاسیو اصل با 8 روش ساده و کاربردی

کاسیو یک برند پیشرو ژاپنی است که از قدیم تجربه و تخصص زیادی برای تولید ابزارهای الکتریکی داشته و دارد. یکی از پرطرفدارترین محصولات تولید شده توسط برند کاسیو، ساعت کاسیو است که ضمن داشتن کیفیت بالا می‌تواند ماندگاری و دوام بسیار زیادی را از خود نشان دهد. ساعت مچی کاسیو قدرت بسیار زیادی برای تحمل ضربه دارد و این یعنی اینکه می‌توان آن را به عنوان سخت‌ترین ساعت‌ها شناخت. تشخیص ساعت کاسیو اصل به اندازه خرید آن مهم است. چرا که اولا قیمت ساعت‌های مچی کاسیو نسبتا بالاست، دوما خرید آن‌ها با کیفیت بالا و به صورت تقلبی می‌تواند معایب زیادی را به همراه داشته باشد. با ما همراه باشید تا شما را با نحوه تشخیص اصل و فیک بودن ساعت کاسیو آشنا کنیم.

اهمیت تشخیص اصل بودن ساعت کاسیو

جعل کنندگان و فروشنده‌های ساعت کاسیو زیادی در جهان وجود دارند که ساعت‌های این برند را به صورت تقلبی وارد بازار می‌کنند. متاسفانه بسیاری از این این افراد سودجو، نام تجاری و قابل اعتماد کاسیو را از بین برده‌اند. با وجود اینکه قیمت ساعت کاسیو بالا است، پس مقرون به صرفه نیست که آن را با کیفیت پایین بخرید. حتما به فکر تشخیص اصل بودن ساعت کاسیو باشید و از خرید ساعت‌های فیک و تقلبی جدا خودداری کنید.

چگونه ساعت کاسیو اصل را تشخیص دهیم؟

برای تشخیص اصل بودن ساعت کاسیو می‌توانید از روش‌های مختلفی کمک بگیرید. از توجه به کیفیت بسته بندی گرفته تا جزئیات بدنه ساعت، حکاکی نام برندهای استفاده شده در این ساعت‌ها و جزئیات دیگر که باید به هر کدام از این موارد توجه ویژه داشته باشید. در ادامه به روش‌های تشخیص ساعت کاسیو اصل اشاره می‌کنیم:

چگونه ساعت کاسیو اصل را تشخیص دهیم؟

1. بسته‌بندی

یکی از روش‌های تشخیص ساعت کاسیو اصل، بسته‌بندی است. زمانی که به فکر خرید ساعت می‌افتید، باید حتما مطمئن باشید که ساعت اصل است. ساعت‌های کاسیو اصلی به ویژه ساعت جی شاک، در یک جعبه آلومینیومی با پوشش مقوایی به شما عرضه می‌شوند. اگرچه این موضوع ممکن است اصالت محصول را تایید نکند، اما می‌تواند یکی از راه‌های تشخیص ساعت مچی مردانه اصل و فیک باشد.

2. برچسب و دفترچه راهنما

یکی دیگر از موضوعاتی که برای تشخیص ساعت کاسیو اصل به شما کمک می‌کند، بررسی برچسب و دفترچه راهنما است. اکثر ساعت‌های کاسیو تقلبی دارای یک دفترچه راهنمای دو صفحه‌ای به زبان چینی هستند که کاملا این دفترچه با نمونه تقلبی متفاوت است. ساعت اصلی دارای یک برچسب با کد مخصوص نیز می‌باشد که کد ذکر شده باید با کد موجود در برچسب ساعت مطابقت داشته باشید.

3. بررسی کد ساعت کاسیو

برای تشخیص ساعت کاسیو اصل، می‌توانید کد ساعت کاسیو را نیز بررسی کنید. روی همه ساعت‌های کاسیو یک کد درج شده که اصل بودن آن را به بهترین شکل تایید می‌کند. می‌توانید برای اینکه مطمئن شوید ساعت کاسیو اصل است، کد ساعت را وبسایت کاسیو وارد کنید و ساعت را تایید نمایید.

4. بررسی سگک ساعت

راه دیگری که برای تشخیص ساعت کاسیو اصل وجود دارد، بررسی سگک ساعت است. سگک ساعت تقلبی و اصلی با هم متفاوت هستند، اما نه آنقدر که شما بتوانید به راحتی آن‌ها را تشخیص دهید. سگک اصلی ساعت‌های کاسیو کاملا براق هستند و در پشت آن‌ها عبارت CASIO CHINA نوشته شده است. در حالی که سگک‌های تقلبی دارای روکش مات با نوشته CASIO JAPAN هستند. این موضوع را می‌توانید بررسی کنید تا متوجه شوید ساعت کاسیو اصل است یا تقلبی.

5. بررسی پشت ساعت

راه دیگری که برای تشخیص اصل بودن ساعت مچی زنانه و مردانه می‌توانید از آن کمک بگیرید، بررسی پشت ساعت است. ساعت اصل کاسیو دارای یک کد حک شده در پشت خودش است که کاملا واضح و عمیق حکاکی شده است و هیچ گونه غلط املایی در آن وجود ندارد. علاوه بر این، پیچ‌های ساعت اصل کاسیو در مقایسه با پیچ‌هایی که در ساعت کاسیو تقلبی به کار رفته‌اند، بزرگ‌تر هستند و با این روش می‌توانید اصل این ساعت را تشخیص دهید.

6. بررسی عقربه‌های ساعت کاسیو

ساعت‌های کاسیو اصل در دو مدل دیجیتال و عقربه‌ای در بازار موجود هستند که هر کدام ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. برای تشخیص ساعت کاسیو اصل باید حتما عقربه‌های ساعت را نیز بررسی کنید، البته به شرطی که نیاز به خرید ساعت‌های عقربه‌ای دارید. برخی از انواع ساعت‌های کاسیو دارای عقربه‌های تک رنگ هستند که نسبت به سایر ساعت‌ها، ظاهر متفاوتی دارند. اگر کمی دقت کنید، عقربه‌های ساعت اصل کاسیو با رنگ بندی رنگین کمانی طراحی می‌شوند؛ ولی ترکیب رنگ در ساعت‌های تقلبی کاسیو به گونه‌ای است که وسط عقربه با یک رنگ و اطراف آن با یک رنگ ثابت دیگر طراحی می‌شوند. این طیف تفاوت رنگ مانند ساعت اصلی کاسیو نیست.

7. وزن ساعت کاسیو

برای تشخیص ساعت مچی اصل کاسیو باید به وزن آن نیز توجه داشته باشید. شاید عجیب به نظر برسد، اما ساعت‌های کاسیو اصل دارای وزن بسیار بالاتری نسبت به ساعت‌های کاسیو تقلبی هستند. با این حال خریدار ساعت کاسیو نمی‌تواند آن را وزن کند تا متوجه شود ساعت اصل است یا خیر! ولی شما می‌توانید به سایت کاسیو مراجعه کنید و وزن مدل ساعت مد نظر خودتان را تشخیص دهید. پس از آن می‌توانید با توجه به وزن ساعت کاسیو اعلام شده در سایت خریدار، مطمئن شوید که مشخصات همخوانی دارند یا خیر.

اهمیت تشخیص اصل بودن ساعت کاسیو

8. همخوانی کد پشت ساعت با گارانتی

راه دیگری که برای تشخیص اصل و فیک بودن ساعت کاسیو اصل باید به آن توجه کنید، همخوانی کد پشت ساعت با گارانتی ساعت است. در پشت قاب ساعت و دفترچه راهنما و کارت گارانتی، یک کد وجود دارند. این کدها باید با هم مطابقت داشته باشند و اگر متوجه مغایرت در آن‌ها شدید، مطمئن باشید که ساعت تقلبی است.

افشین واچ، فروشگاه معتبری برای خرید ساعت کاسیو اصل

در میان تمامی روش‌های ذکر شده برای تشخیص ساعت کاسیو اصل باید بدانید که تشخیص این ساعت به این سادگی که تصور می‌کنید هم نیست. به همین خاطر انتخاب یک فروشگاهی که ضمانت معتبر را به شما برای خرید ساعت کاسیو اصل بدهد و خود وارد کننده معتبر این ساعت‌ها باشد، اهمیت زیادی دارد. برای خرید اینترنتی ساعت مچی کاسیو و مشاهده تنوع بالایی از این ساعت‌ها، می‌توانید به سایت افشین واچ مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *